jul & nyår

jag kom på att jag inte berättat ngt alls om jul & nyår.

julafton var braa.. var med emils familj bara.. lugn & mysig dag,
med massa mat & godis, som det ska vara =)
fick mer julklappar än vad jag trodde att jag skulle få..
av älsklingen fick jag ett fiiint hjärthalsband, som jag alltid ska ha på mig :D
fick även underkläder (korsett + trosor)
sen fick jag lite annat, morgonrock, shepherd-tofflor, badlakan, mugg, godis & sånt.
sen fick vi lite större saker tillsammans också =)
hade en underbar dag tillsammans med älsklingen, vår första jul tillsammans =)

jag jobbade tisdag-torsdag, men på torsdagen efter jobbet så åkte vi till eskilstuna.
var på väg att skriva hem till eskilstuna, men  det är ju inte hemma längre, 
fast har ändå bott där i hmm.. 280 månader av mitt liv, här har jag bara bott i 3, haha..

det var mysigt, men vemodigt! hann med att träffa familjen
& även att äta middag på papastapas med veronica & marcus,
sååå gott, älskar! kul att träffa veronica igen också!

sen på lördagen åkte vi till syster ullis & kikade på hennes & maccans nya hus.
det var så tokigt fint med gigantiskt kök. attans att jag inte tog kort!
kvällen spenderade vi med "Buzz Junior: Monster Rumble" & singstar.
hade jätteroligt & stundvis skrattade man så att man grät.

på söndagen var det dax att ta sig hem igen, tyvärr, kändes som att
jag var borta för kort tid.. :/

på nyårsafton så jobbade jag 7,30-14, sov en liten stund när jag kom hem,
men var fortf trött efter helgen, blev ju inte mkt sömn då, av diverse anledningar ;P

det blev inget festande för vår del, jag tycker att nyår är lite överskattat.
men god mat blev det, det är alltid mysigt =)
först toast skagen till förrätt.
sen lövbiff fylld med bacon, ost & creme bonjour grekisk vitlök,
till det potatisgratäng med brieost i & sallad.
till efterrätt åt vi marängswiss (stavning?)

efter denna middag så tittade vi på rose red.. jag fann det dock svårt
att hålla ögonen öppna där jag låg med huvudet i emils knä medan
han pillade mig i håret. så typ halv elva-elva somnade jag..
jag var lite tröööött, haha!
emil väckte mig 5 i 12 för att jag skulle få pussas med honom vid tolvslaget, mysmys.

var iaf pigg på nyårsdagen när jag jobbade, haha :D

Kommentarer
Postat av: Wysteriia

Jag tog det också lungt på nyår :) Väldigt skönt dagen efter ;) hehe.

2008-01-04 @ 09:54:50
URL: http://Wysteriia.blogg.se
Postat av: Nadja

Låter som en trevlig nyår :D

2008-01-04 @ 11:14:16
URL: http://sweetladysoul.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Therese, 26år, Göteborg.
..läs mer

bloglovin

101031 - sivan



100828 - louise



100821 - bröllop A&C



100820 - josephine

(smink av kristin l)


100802 - fredrik

(smink av jessica s)


100724 - louise



100605 - louise

(smink av angelica p)


100530 - emelie

(smink av sarahmaria)


100529 - ann

(smink av sarahmaria)


100528 - angelica



100525 - isabella



100524 - linnea



100421 - anna & anette


(smink av malin quist


100416 - anette

(smink av jessica skogsberg)


100408 - sara



100315 - mikael

(smink av jessica skogsberg)


100311 - [email protected]

(smink av emma lagerström)


100109 - anette






RSS 2.0