ge mig råd?

Jag klurar lite på lite allt möjligt.

En sak jag klurar över är mina bilder,
nu gör jag ju så att jag inte visar upp bilder här förrän
alla är klara & de är upplagda.
Jag vet inte, det känns som att det sättet är så anpassat till mb.
Fast samtidigt känns det som att man redan har sett bilderna
& hunnit tröttna när alla väl är klara.
förstår ni hur jag menar?

Så vad tycker ni, visa upp bilder lite allteftersom
eller alla på en gång när de är klara?

En annan sak jag klurar på är om jag ska börja märka mina bilder.
Tycker ju att bilder är finare utan märkning
(förut lade jag alltid på ram, men slutade med det när jag kände
att bilderna faktiskt klarade av att stå för sig själva, utan att bli
"uppburna" av en ram)
Så, om jag nu ska märka dem måste jag komma på hur jag vill ha det,
vill ha det enkelt & snyggt.

Så, ge mig råd =)

(nu ska jag sätta igång att redigera, wish me luck!)

Kommentarer
Postat av: Nadja

Visa upp lite då och då tycker jag :D Märka är ju alltid bra! En halvgenomskinlig logga i kanten vore ju bra :D

2008-06-17 @ 12:13:01
URL: http://sweetladysoul.blogg.se/
Postat av: vexy

tycker du ska visa upp dom lite då och då.

Visar man upp för många bilder samtidigt är det alltid någon som hamnar i skymundan i jämförelse med bilden brevid.



En liten logga i kanten, precis som nadja sa.

Eller så har jag en annan idé - som flera fotografer använder sig av som jag tycker ser jättefräsch ut. I'll show you.

2008-06-17 @ 12:42:34
URL: http://vexy.blogg.se/
Postat av: hanna b

jag tycker du ska visa en bild då och då, och sne när alla är klara visar du alla. :) självklart ska du märka bilderna! och angående ramen kände jag också mycket mer förut att bilderna skulle ha ramar för att dem ungefär inte klarade sig utan, märkligt det där. :)

2008-06-17 @ 13:06:05
URL: http://hannabjorkstedt.blogg.se/
Postat av: Jessica

Jag tycker det är roligt att se bilder lite då och då. Då får man mer sug att kolla in bloggen igen och igen på fler uppdaterade bilder. När en hel session är klar kan man visa alla bilder på bloggen. Det blir till en börja en liten teaser på vad som komma skall! Sen är det intressant och roligt att se behind the scenes bilder och före och efter bilder! Personligen tycker jag att det ska finnas logga på bild men inget som är för mycket, en nätt, stilren logga som inte tar överhand över bilden, sett från fotografens sida då såkart.



/Jessica

2008-06-17 @ 20:16:03
URL: http://jessica4you.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Therese, 26år, Göteborg.
..läs mer

bloglovin

101031 - sivan



100828 - louise



100821 - bröllop A&C



100820 - josephine

(smink av kristin l)


100802 - fredrik

(smink av jessica s)


100724 - louise



100605 - louise

(smink av angelica p)


100530 - emelie

(smink av sarahmaria)


100529 - ann

(smink av sarahmaria)


100528 - angelica



100525 - isabella



100524 - linnea



100421 - anna & anette


(smink av malin quist


100416 - anette

(smink av jessica skogsberg)


100408 - sara



100315 - mikael

(smink av jessica skogsberg)


100311 - [email protected]

(smink av emma lagerström)


100109 - anette






RSS 2.0