last week - tuesday-wednesday

Lyckas sova litegrann under natten, 
men vaknar 03,15 av att emils klocka ringer.
Lyckas inte somna om, trots att vi inte ska upp
förrän en halvtimme senare. 

Emils syster är en ängel & skjutsar oss till tåget.
Pga att min kropp var i krisläge så var jag konstant
jättehungrig, lagom jobbigt 5 på morgonen när inget har
öppet..

Under tågresan så sov jag mest, eller ja, slumrade,
fick låna emils rock som täcke.

Efter 3-4 timmar kom vi fram, vi möttes av familjen & körde till sjukhuset,
där pappa låg på intensiven. Det tog ett bra tag innan vi fick hälsa på
pappa, han var nersövd. Men till slut fick vi iaf hälsa på honom två i taget.
Det var såå hemskt att se pappa ligga där med respirator & massa slangar,
usch! Tror inte man riktigt förstod det förrän då.

Sen fick vi prata med läkare & de förklarade lite hur det låg till & så.
Det pappa led av var svår hjärtsvikt & förstorat hjärta, men
de visste inte riktigt vad som hade orsakat det. Men läget var mycket
bättre nu iaf & inte längre akut.

Vi var iväg & åt lunch, sen åkte vi till sjukhuset igen.
Då var pappa mer vaken & de hade gett honom syrgas genom näsan
så att han kunde prata. Så skönt att kunna prata med honom, hade varit så orolig!

Efter det besöket åkte jag & emil till veronica & hennes m & umgicks lite,
måste ju passa på när man var hemma i eskilstuna :P
Vi bowlade på nintendo wii, skoj! Men vi var ganska trötta,
efter att ha varit uppe så tidigt & sen all stress & press.
Det var väldigt skönt att sova sen kan jag säga!


På onsdagen gick jag upp tidigt, för jag skickade hem emil
nu när det kändes som att det hade löst upp sig lite,
det jobbiga var bara att tåget gick vid 6, ingen sovmorgon här inte.
Men efter en morgonpromenad fram & tillbaks till station så får jag
sova ngn timme till innan syster m ringer & säger att pappa frågar
efter oss. Så det var bara att ta på sig & ta sig till sjukhuset.

När vi kommer dit så blir pappa flyttad från intensiven till hjärtavdelningen,
eftersom lägen inte längre är akut. Han blev mest glad över att det
fanns en tv på rummet, haha!

Efter sjukhuset så åker jag till min gamla lägenhet i eskilstuna för att hjälpa
syster n med spacklingen, städningen av allt skulle ju vara klar på fredagen,
men innan dess behövdes det målas i vardagsrummet.

När vi var klara med det så följde jag med hem till n ett tag, sen gick
jag hem till syster m, där jag njöt av ett vaaarmt bad, gudomligt skönt!
saknar verkligen att ha badkar!

Sen somnade jag gott, i vetskap om att jag inte skulle behöva gå upp
jättetidigt nästa morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Therese, 26år, Göteborg.
..läs mer

bloglovin

101031 - sivan



100828 - louise



100821 - bröllop A&C



100820 - josephine

(smink av kristin l)


100802 - fredrik

(smink av jessica s)


100724 - louise



100605 - louise

(smink av angelica p)


100530 - emelie

(smink av sarahmaria)


100529 - ann

(smink av sarahmaria)


100528 - angelica



100525 - isabella



100524 - linnea



100421 - anna & anette


(smink av malin quist


100416 - anette

(smink av jessica skogsberg)


100408 - sara



100315 - mikael

(smink av jessica skogsberg)


100311 - [email protected]

(smink av emma lagerström)


100109 - anette






RSS 2.0