helgen -bussresa/danmark/vallåkra

bussresan i fredags var inte såå hemsk som jag trodde,
det gick ganska fort ändå. hann baara läsa ut 1,5 böcker
& en plaza kvinna =)  
emil kom & hämtade mig, sen skulle vi bara åka & handla
lite mjölk & ngt att äta till mig, men då var det visst strömavbrott
i hela landvetter.. men ja, hittade ett ställe som kunde ta kontanter iaf..

på lördagen sov vi lite längre än vad vi skulle, men vi var ju tröööötta,
sen öste ju regnet ner, & då kunde emil iaf inte tvätta bilen..
vi åkte först till helsingborg, tog färjan över till danmark där vi åt,
promenerade & handlade lite alkohol. haha, vi kom dit lagom tills
alla klädaffärer stängde, bra timing ;P
sen åkte vi till landskrona & vandrarhemmet vi skulle bo på,
det blev en tidig kväll, men innan dess hann vi iaf spela lite spel
& äta god mat på restaurangen akropolis =)

på söndagen så gick vi upp tiiidigt, halv 5, usch! jag drog typ bara
på mig kläderna, orka göra iordning sig mitt i natten ;P
vi åkte till vallåkra & ställde oss i kö, seeegt.. & irriterande med alla
som trängde sig, morr! sen kom vi iaf in till slut & vi hade fått en jättebra
plats till bilarna =) (vi var ju 3 st bilar & 6 personer)
emil putsade bilen & jag putsade inredningen, det har liksom blivit min uppgift ;P
sen gick dagen lååångsamt, blir ju så när vi var där redan vid 6-halv 7..
men ja, de hade jättegoda nygjorda munkar några meter från bilen, sånt är
farligt! ;P vid 10 så övertalade jag emil att gå en runda med mig,
jag gillar inte att gå själv.. så vi gick en stund & när vi kom tillbaks fick vi reda på
att vi missat domarna, de hade kommit en liten stund efter att vi gick, typiskt!
men men.. tydligen gick det bra iaf, för vid halv 2 fick emil en grön lapp på sin bil,
en sån lapp man fick om man hade vunnit pris..

så vi åkte till stället där man skulle vara, där var det lite kaos, men det ordnade sig
till slut.. jag satt ju med i bilen & ja, det var lagom pinsamt.. först åkte emil fel,
men det var egentligen deras fel, efter hur de hade placerat bilarna i kön..
men iaf, sen skulle de som kom 2a (vilket emil gjorde) åka på den sidan som var
närmst publiken.. jag satt ju på den sidan som var allra närmst publiken, så där satt jag,
helt oiordninggjord 10 cm från en folkmassa, skoj ;P men men, jätteroligt för emil att
vinna pris på vallåkra, det var ju massor av fina bilar där =)
han vann andra pris i japanska bilar klass 1, grattis älskling! =)

image148


synd dock att jag inte hade ngn kamera med mig, mobilen är ju på lagning & min riktiga kamera
orkade jag inte släpa på på bussen, när jag hade massa annan packning.. men men..

Kommentarer
Postat av: Nadja

Grattis till priset! Det är inte direkt lätt att vinna pris där nere enligt mig iaf för det är ju så himla mycket bilar!! =)) Klart vi borde planera snart..men du är ju alltid "upptagen" på msn så man vill ju inte störa där *ler*
Helgen har varit väldigt händelserik och jag är aptrött!! hahahaa

2007-08-21 @ 10:01:37
URL: http://sweetladysoul.blogg.se
Postat av: Nadja

min baby kom hem igår *happy* så inatt kunde jag sova igen hehehehe... tror du att de är lite roliga färger ute i mitten på september eller är de för tidigt *klurar*

2007-08-21 @ 11:09:46
URL: http://sweetladysoul.blogg.se
Postat av: Tess S Butterfly

Jag var där på söndagen, jobbade inte detta året så var där endast en dag. Grattis till din pojk.

2007-08-21 @ 11:26:10
URL: http://divalounge.se
Postat av: Stina-Lee <3

tell me about it haha... försökte fånga syskonbarnen på bild härom dagen och det var inte det lättaste! ;p Samma med hundarna, inte så lätt det heller... Men vad roligt? Hihi, vadå för idèr? Nyyfiken.. :p Hoppas du kommer trivas i gbg, det tror jag säkert.. jag gillar den staden! Kraam /Stina

2007-08-21 @ 11:40:47
URL: http://stinalee.blogg.se
Postat av: ~Johanna~

Ja, det är freja :) SNygg bild!!

2007-08-21 @ 11:40:49
URL: http://sayitall.blogg.se
Postat av: Wysteriia

Åh grattis till Emil!!!! Va roligt :D

2007-08-21 @ 13:17:36
URL: http://Wysteriia.blogg.se
Postat av: Emil

Tackar :) Jag är mycket glad för priset! Var 1400+ bilar där i år, och kanske 1/4 av dem var Japaner. Förstår fortfarande inte hur jag lyckades vinna! För konkuransen var STENHÅRD!!!
Hehe, Tessi var så söt när jag hämta priset, hon höll upp en lapp för ansiktet :D Vallåkra är skoj!

2007-08-21 @ 19:31:31
Postat av: Maria

Tack gumman =)
aaah men nu är ni tillsammans iaf och snart bor ni ihop =P
Ja det tar ca 2 veckor för halsbandet att komma, men det är det väl värt! =D

2007-08-22 @ 11:13:39
URL: http://catwalkqueen.blogg.se
Postat av: Elin

Hi hi ja får hoppas ni kommer iväg på något mysig resa tillsammans snart =P Något speciellt drömresemål? =)

2007-08-22 @ 14:01:23
URL: http://ellee.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Therese, 26år, Göteborg.
..läs mer

bloglovin

101031 - sivan



100828 - louise



100821 - bröllop A&C



100820 - josephine

(smink av kristin l)


100802 - fredrik

(smink av jessica s)


100724 - louise



100605 - louise

(smink av angelica p)


100530 - emelie

(smink av sarahmaria)


100529 - ann

(smink av sarahmaria)


100528 - angelica



100525 - isabella



100524 - linnea



100421 - anna & anette


(smink av malin quist


100416 - anette

(smink av jessica skogsberg)


100408 - sara



100315 - mikael

(smink av jessica skogsberg)


100311 - [email protected]

(smink av emma lagerström)


100109 - anette






RSS 2.0