sömn + tillbakablick

Blev inte sömn till 10 som jag hade tänkt mig, utan snarare sömn till 8!
Men kan ju förstå att jag inte kan sova sålänge när jag gått upp
extremt tidigt tre mornar i rad..

Nu är jag uppe & ska ta tag i att få klart angelicas & alex partema.
Sen står bilder på melene i turkiet & bilder på carro
som jag tog i eskilstuna. Carro är en gammal favoritmodell,
hon är en av dem jag lärde mig att fota när jag var nybörjare,
men vissa av bilderna är jag än idag riktigt nöjd med!

Ni kan få se bilderna på carro som jag tog under mitt första år med systemkamera:

Haha, dessa tog jag andra gången jag överhuvudtaget höll i min systemkamera:
retuschen är dock hemsk!
(1 vecka efter att jag köpt kameran, fotat med naturligt ljus)


det här var andra gången jag fotade carro:
(1 månad, dålig retusch & blixt på kameran, usch)



Efter det tog jag faktiskt några bilder som jag fortfarande är ganska nöjd med,
även om retuschen skulle kunna vara myyycket bättre, men man utvecklas ju
inte bara på fotografering, utan också retusch!

Här hade jag fotat i 4 månader & testat att bygga upp en liten studio i vardagsrummet,
ljussättningen bestod av en takspotlight & en golvlampa, haha!






Här har jag fotat i 6 månader, samma ljussättning som ovan:


8 månader, naturligt ljus:


9 månader, naturligt ljus:


11 månader, hade nu köpt 2 blixtar som jag började experimentera med:


1 år! (samma ljus som ovan)



Så, där har vi mitt första år med systemkameran, med carro som modell!

Oj så roligt det är att faktiskt titta tillbaks så, själv känner jag att jag utvecklats enormt
under det året! (& carro utvecklades mycket som modell!
ni kanske känner igen henne från ur&pennreklamen?)

Men ja, skulle aldrig ha kommit så långt på så kort tid om det inte
vore för de underbara personer jag hade att öva på, syster natalie & hennes kompisar
caroline, annis & pernilla!


Kommentarer
Postat av: natalie

ih, fan vad roligt att se :D Jag kommer ihåg hur jävla avundsjuk jag var på era bilder, ville också bli sådär snygg på mina.. Fast tro inte att jag inte var nöjd, det var jag ;) Ville bara vara lika snygg som Caroliiiine! :P

2009-07-03 @ 12:43:44
URL: http://jympasko.blogg.se/
Postat av: Emelie Talvis - e t a l v i s ♦

snygga bilder :)

2009-07-03 @ 13:34:18
URL: http://etalvis.blogg.se/
Postat av: Nila

Hej!



Vill du vara med i en tävling? Läs instruktionerna på min blogg. Hoppas du är med!

http://nilabukar.blogg.se

2009-07-03 @ 14:00:09
URL: http://nilabukar.blogg.se/
Postat av: Björn Möller

Jasså,,var det Carro som var modell på Ur&Penn reklamen!! En av mina favoritbilder i reklamväg. Så fort den syns i nån tidning så fastnar jag alltid en stund över den bilden,,så jäkla snygg för att inte nämna hur snygg modellen är!! Har jag rätt om bilden är fotograferad på Ebbas fik i Helsingborg dessutom???

2009-07-03 @ 15:05:21
Postat av: Ann

Va roligt att se din utveckling Therese :)

2009-07-04 @ 07:51:43
URL: http://kykyri.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Och jag hade aldrig haft så snygga bilder om de inte vore för dig :)

2009-07-04 @ 11:19:39
URL: http://peenillaw.blogg.se/
Postat av: Pernilla

och jag hade aldrig haft mina fina bilder om det inte vore för dig :) va roligt vi hade tjejer!

2009-07-04 @ 11:20:42
URL: http://peenillaw.blogg.se/
Postat av: Cornelia

Vilka snygga bilder du tar! Verkligen :)

Gillar bilder med lite attityd i och det verkar du lyckas väldigt bra med :)

2009-07-05 @ 21:19:01
URL: http://corneliahbg.blogg.se/
Postat av: Fotograf Matilda Söderström

Åh vad kul att kolla igenom sådär.. blev sugen på att göra detsamma nu :) du är verkligen grym. Du har hittat din karaktär på bilder och ljus, jag såg direkt att det var din bild när jag kollade Ann Kykyris blogg! Det är riktigt bra! :D

2009-07-06 @ 21:08:45
URL: http://greenapple.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Therese, 26år, Göteborg.
..läs mer

bloglovin

101031 - sivan



100828 - louise



100821 - bröllop A&C



100820 - josephine

(smink av kristin l)


100802 - fredrik

(smink av jessica s)


100724 - louise



100605 - louise

(smink av angelica p)


100530 - emelie

(smink av sarahmaria)


100529 - ann

(smink av sarahmaria)


100528 - angelica



100525 - isabella



100524 - linnea



100421 - anna & anette


(smink av malin quist


100416 - anette

(smink av jessica skogsberg)


100408 - sara



100315 - mikael

(smink av jessica skogsberg)


100311 - [email protected]

(smink av emma lagerström)


100109 - anette






RSS 2.0