återblick - onsdag & torsdag

i onsdags vaknade jag med lika kraftig huvudvärk som jag somnade med, not fun!
men vad gör man när man öppnar ensam? jo, man går till jobbet..
klarade mig igenom dagen, bara att allting gick mkt långsammare än vanligt..
(& att det kändes som att mitt huvud skulle sprängas)
men när carina kom vid 8 så frågade jag om jag kunde gå hem tidigare, vilket gick bra.

så när emil kom & lämnade sin syster vid 12.30 så passade han på att hämta mig.
efter det så var jag förpassad till liggande läge resten av dagen.
först så sov jag 3 timmar, sen låg jag & tittade på disney chanel, haha..
proppade i mig massa frukt, & så ungersk salami (me looove)

trotsade emil lite dock & satt vid datorn för att planera lite med stina, var ju tvungen! :P

på torsdagen när jag vaknade så kändes huvudet mycket bättre,
måste ha varit all frukten som gjorde det, eller för all del, vilan.
men det var bra, för hade tänkt gå till vårdcentralen annars, men nu slapp jag det..
började inte jobba förrän 17, så hann vila massor innan jobbet också..
större delen av kvällen var vääldigt lugn på jobbet.

men sen vid 21,45 (vi stänger 22,30) vällde det in massa turkar i butiken.
(& jaaa, de var alltså turkar, de hade turkiska flaggan på kläder & så.
jag brukar inte kalla folk för turkar bara för att de kommer från andra länder,
gillar inte när folk gör det heller ;P )

de började plocka bland souvenirerna (jobbar på pressbyrån på en flygplats sen 3 veckor)
& sen var kaoset ett faktum.. det var helt galet, de köpte massa saker,
efter ett tag tog de större påsarna tog slut & kön verkade aldrig försvinna..
vid 22,15 insåg jag att jag INTE skulle kunna stänga i tid..

22,50 så ringer jag en av cheferna & frågar vad jag ska göra
(vi har nämligen bara till 23,30 på oss att stänga & gå hem
för då går larmet på & det tar ca 20 minuter minst att fixa allt
efter att det är stängt.)

hon säger till mig att släcka ner i butiken & försöka förklara för folk att vi stänger & larmet & så..

sagt & gjort, jag släcker i taket, butiken är mörk. men hjälper det?
nej! inte ett dugg faktiskt, de fortsätter shoppa, & jag känner hur paniken närmar sig..
de förstod ju inte när jag försökte förklara för dem att vi hade stängt heller..
men till slut, 23,15 fick jag ut de sista kunderna, efter att halvt om halvt ha skrikit på dem, haha..
carina fixade så att jag fick till 12 på mig att stänga iaf.
så var ute därifrån kvart i, lagom uppe i varv, det var inte lätt att somna då kan jag säga..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Therese, 26år, Göteborg.
..läs mer

bloglovin

101031 - sivan



100828 - louise



100821 - bröllop A&C



100820 - josephine

(smink av kristin l)


100802 - fredrik

(smink av jessica s)


100724 - louise



100605 - louise

(smink av angelica p)


100530 - emelie

(smink av sarahmaria)


100529 - ann

(smink av sarahmaria)


100528 - angelica



100525 - isabella



100524 - linnea



100421 - anna & anette


(smink av malin quist


100416 - anette

(smink av jessica skogsberg)


100408 - sara



100315 - mikael

(smink av jessica skogsberg)


100311 - [email protected]

(smink av emma lagerström)


100109 - anette






RSS 2.0