last week - monday

Så, får väl ta & berätta om förra veckan,
då det var nära att min värld rasade samman.

Allting började på måndagen, jag hade jobbat 4,30-13
& när emil hade åkt till jobbet så lade jag mig för att försöka
vila ngn timme så att jag skulle kunna vara uppe tills emil kom
hem sen på natten. Precis när jag höll på att somna så ringer telefonen.

Det är då syster M som ringer & säger att pappa är inlagd på sjukhus,
att de inte vet riktigt vad som har hänt men att de tror att han har fått en hjärtinfarkt.
Hon säger att hon ringer så fort hon vet ngt mer.
Chock!
Mina tårar börjar rinna på en gång, jag ringer emil & berättar.
Sen sitter jag i princip & stirrar rakt fram gråtandes & väntar på att
telefonen ska ringa. det var då jag skrev detta.

Efter ett tag ringde telefonen. Det var M igen, som sa att pappa
var skickad till röntgen, de trodde att han hade fått en propp i
lungan, att det var därför som han hade svårt att andas osv.

Jag lugnar ner mig lite, för det var tydligen inte så jättefarligt.
Försöker tänka på annat & hjälper veronica lite med redigering via msn.

Sen frågar emils syster om jag vill göra henne sällskap i stallet,
så jag går dit, men jaa, det slutar med att jag gick in till stora huset ist
med a, emils mamma, efter att ha berättat att pappa ligger på sjukhus.

Så jag sitter där & tittar på tv & väntar på att få höra hur det går.
Kommer inte riktigt ihåg hur allt gick sen men vet att jag pratade med
mina systrar m, u & n. Sen blir allt lite förvirrat, & syster s ringer &
säger att det är akut & om pappa får hjärtflimmer så kanske de
inte kan rädda honom, & att om han inte hade kommit in idag
hade det kanske varit för sent. Chock igen, hade ju lugnat ner mig
& trodde att det inte var så farligt.

Då ville jag bara hem till eskilstuna, det var sååå jobbigt att
vara så långt bort. Tittade tåg men nästa tåg gick 10 minuter senare
så det gick inte. Ringer hem emil & bokar tåg till oss 05,12 morgonen efter.
Emils familj stöttade mig väldigt mycket, de är bäst!

När emil väl kom hem från jobbet så tittade vi på ngn korkad komedi
bara för att få mig att tänka på annat.
Jag var ju helt slut efter att ha varit vaken sen 3,45,
men att somna var ändå inte det lättaste.

Såå, det var måndagen, skriver resten av veckan senare.


Kommentarer
Postat av: Nadja

Men usch gumman...jag hoppas att din pappa mår bra nu efter vad som har hänt och kan inte ens tänka mig tanken att vara så långt ifrån min familj :-( *krama*

2008-03-05 @ 09:58:22
URL: http://sweetladysoul.blogg.se
Postat av: vexy

mår han bättre nu?
*hoppas*

2008-03-05 @ 10:29:19
URL: http://vexy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Therese, 26år, Göteborg.
..läs mer

bloglovin

101031 - sivan



100828 - louise



100821 - bröllop A&C



100820 - josephine

(smink av kristin l)


100802 - fredrik

(smink av jessica s)


100724 - louise



100605 - louise

(smink av angelica p)


100530 - emelie

(smink av sarahmaria)


100529 - ann

(smink av sarahmaria)


100528 - angelica



100525 - isabella



100524 - linnea



100421 - anna & anette


(smink av malin quist


100416 - anette

(smink av jessica skogsberg)


100408 - sara



100315 - mikael

(smink av jessica skogsberg)


100311 - [email protected]

(smink av emma lagerström)


100109 - anette






RSS 2.0