svar del I - frågestund

vad är ditt bästa skönhetsknep?
 
-Hmm, kan inte direkt påstå att jag har ngt skönhetsknep,
tråkig jag känner mig nu :P


Hur kommer det sig att du började fotografera?
-Lång historia kort:
Min syster dejtade en fotograf, han fotade mig,
jag tyckte det var roligt & fotades med lite olika fotografer.
Jag lärde mig lite om retusch & började fixa mina egna bilder
(självklart med fotografernas tillåtelse)
Jag blev mer & mer intresserad av att själv fotografera,
tränade på syster & hennes kompisar, köpte sen en
digital systemkamera.

..& här är jag idag. Är inte alls lika förtjust i att vara framför
kameran längre, bakom är mer min melodi. =)

Vilken är den bästa bilden du har tagit?
-Oj, så svårt! :( Har många bilder jag tycker är bra,
men den allra bästa?
Kika i favoritkateogorin, så kan ni se några av mina favoritbilder
på varje modell (sen kan dock favoriterna haa ändrat sig,
eftersom jag kanske har fotat nya bilder eller så sen jag
publicerade dem. Men en liten hum får ni iaf?)

Men ska klura lite, så kommer det kanske ett inlägg med
de allra största favoriterna, för bara EN kommer jag omöjligt
kunna välja!

Gör det något om man vill bli fotograferad och har ganska mycket finnar?
-Nej, det är inga problem, det är inte alls svårt att ta bort med retusch.
(vilket jag självklart bara gör om modellen själv vill det,
men de flesta vill väl inte att några tillfälliga prickar ska finnas kvar
i minnnet för alltid, haha)

hur blir man en sån bra fotograf ?!
har du gått i kurs eller lärt dej allt själv ? :)
-Jag är självlärd, läste visserligen foto A på gymnasiet,
men då lärde vi oss mest att framkalla svartvita bilder,
inte så mycket om komposition, kameran eller så.
Men tror dock att jag är hjälpt av att jag själv har blivit
fotad, tränade upp mitt bildseende.
Sen har man ju självklart utvecklats för att man fotat så mycket.

Vilken utrustning (reflexskärmar, objektiv osv) till fotoan på Stinas hundar?'
Hmm, tror inte jag använde reflexskärmen på bara hundarna,
utan bara fönsterljus. Objektivet jag använde var min nikon 50mm 1,8
  

Fotar du vilka personer som helst eller bara dom du känner?
-Jag fotar absolut inte bara personer jag känner.
Fotar dock bara tfp (gratis) med de jag samarbetat med tidigare,
eller de jag själv kontaktar för att jag tror att de kan tillföra min portfolio ngt.
För andra är  jag möjlig att boka på [email protected],
min prislista finns här

Jag undrar om man inte skulle kunna få se lite på din tid som fotograf, hur du har utvecklats och så.
-Det kan man självklart få se, men det får nog bli ett eget inlägg, blir för långt annars =)


Nej, nu ska jag överge datorn ett tag, ni får svaret på resten av frågorna imorgon =)

Kommentarer
Postat av: Jennie

De bilderna på Stinas hundar är så fina!

Trevligt att få veta lite mer :)



Det hade varit roligt om du hade kikat på mina nya bilder på mig och sagt vad du tyckte, du som är fotograf :)

2009-03-16 @ 18:23:21
URL: http://unreal.blogg.se/
Postat av: Lina

Kan man inte få se några av bilderna på dig när du blev fotad?

2009-03-16 @ 22:41:33
Postat av: Anonym

Du borde vara med i min fototävling som du hittar i vänsterspalten under läsvärda inlägg :) Ser att vi har ungefär lika många bevakare med blogglovin´, hör av dig om du vill göra ett länkbyte så kanske du får några av mina bevakare och några av dina kanske kommer till mig. Om du gillar min blogg förstås! :)

2009-03-16 @ 22:52:37
URL: http://metrobloggen.se/starofusa
Postat av: ullio

Haha, gick lite snabbt när du skrev det här va:

"..& här är jag idag. Är inte alls lika förtjust i att vara framför

kameran längre, framför är med min melodi. =)

" ? ;)

2009-03-18 @ 22:39:13
URL: http://blogg.aftonbladet.se/3394

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Therese, 26år, Göteborg.
..läs mer

bloglovin

101031 - sivan



100828 - louise



100821 - bröllop A&C



100820 - josephine

(smink av kristin l)


100802 - fredrik

(smink av jessica s)


100724 - louise



100605 - louise

(smink av angelica p)


100530 - emelie

(smink av sarahmaria)


100529 - ann

(smink av sarahmaria)


100528 - angelica



100525 - isabella



100524 - linnea



100421 - anna & anette


(smink av malin quist


100416 - anette

(smink av jessica skogsberg)


100408 - sara



100315 - mikael

(smink av jessica skogsberg)


100311 - [email protected]

(smink av emma lagerström)


100109 - anette






RSS 2.0