måndag

Sov lite längre än planerat idag, men min kropp behövde väl sömn kan jag tänka mig.

Helgen har varit händelsefull. I fredags var det biljard (inte min starka sida, alls!)
med emils gamla skolkompisar. Trevligt, även fast det var jag & 8 killar & de pratade
matte & programmering, haha!

I Lördags tog jag med emil på fototräff, hade tänkt umgås mer än det blev dock,
men tiden försvann bara..
Fotade tre olika teman med finaste louise, blev riktigt snyggt!
Blev en aning förvånad dock när 2 olika personer på mindre än 3 minuter kom fram
& undrade om de också fick fotografera när jag fotade första temat.
Men ja, det är kanske inte lätt att veta hur det går till om man inte varit på
fototräff tidigare, det är ju bra att de frågade iaf! Kände mig dock otrevlig som sa
nej, men alltså, det var ju vårat tema som vi planerat & stylat tillsammans,
vill inte att ngn annan kommer & "snor"  mina bilder..
Det var ganska konstigt ljus där vi fotade första temat, det var mörkt, men ändå ljust?
Fick fota med iso 1600, händer inte varje dag med modellbilder!
Men skönt att min kamera klarar av det utan brus!

Efter att vi var klara så gick jag på en onlocation-kurs som john hagby höll.
Alltid bra att lära sig mer, speciellt om jag ngn gång vill jobba med blixtar on location!
Han började dock med att prata om reflexskärmen, & gissa om jag blev glad/förvånad
när han lyfte fram mig som en som tar helt fantastiska bilder med bara reflexskärm.. :D
Jag lärde mig lite iaf.. & vet nu vilka filter jag ska använda om jag vill ha kortare skärpedjup
trots blixtljus =)

Nu ska jag ta tag i retuschandet/väljandet av bilder, har så mkt fint att jobba med nu! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Therese, 26år, Göteborg.
..läs mer

bloglovin

101031 - sivan



100828 - louise



100821 - bröllop A&C



100820 - josephine

(smink av kristin l)


100802 - fredrik

(smink av jessica s)


100724 - louise



100605 - louise

(smink av angelica p)


100530 - emelie

(smink av sarahmaria)


100529 - ann

(smink av sarahmaria)


100528 - angelica



100525 - isabella



100524 - linnea



100421 - anna & anette


(smink av malin quist


100416 - anette

(smink av jessica skogsberg)


100408 - sara



100315 - mikael

(smink av jessica skogsberg)


100311 - [email protected]

(smink av emma lagerström)


100109 - anette






RSS 2.0